2011. november 23.

Organza rózsa 1.

Hogyan készítsünk organza rózsát? Lépésről-lépésre....

Hozzávalók:
- organza anyag (mindenféle színben kapható, én itt most lilával dolgoztam...)
- apró gyöngyök
- tű, cérna:)
- olló
- mécses
- kitűző/gyűrű/gumi (de ezek már csak miután kész a rózsa)




1.


Vágjunk ki néhány négyzetet az anyagból, tetszőleges méretűt (attól függően, hogy mekkora virágot szeretnénk)! Majd szépen vágjuk őket formára. Akár kicsit hullámosabb is lehet a széle, mert úgy jobban mutat. :)





2.

Gyújtsuk meg a mécsest, és óvatosan vidd közel hozzá az anyagot, hogy egy kicsit megégjen! Ezt csináljuk meg körbe minden oldalán. Ettől a szálak nem fognak kijönni, ráadásul még jobban is fog kinézni:)






3.

Rakjuk egymásra a kész köröket, és középen öltögessük össze! Közben gyöngyö(ke)t is varrhatsz rá.

És íme a végeredmény!!!:)
Én erre 3 db gyöngyöt varrtam, de 1-gyel is jól néz ki. Ha dúsabbra szeretnéd, akkor több kört, akár különböző méretűeket is kivághatsz hozzá, itt ez 4 sziromból áll.

Többféleképpen is hasznosíthatod:
- hordhatod kitűzőnek, ha varrsz rá kitűzőalapot
- hordhatod hajpántként, ha ráerősíted egy hajpántra vagy egy gumira
- hordhatod gyűrűként, ha egy gyűrűre erősíted (de ahhoz kisebbet kell csinálni)
-hordhatod a hajadban, ha egy csatra erősíted
- hordhatod a szoknyádon is, úgy, hogy rávarrsz az aljára sok virágot (nagyon jól mutat, én már próbáltam)
És még egymillióféle mód van arra, hogy ezzel a virággal díszítsd a ruháidat!:)

Van egy másik fajta organza virág, az is fel fog kerülni majd:)

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Dejó, eddig nem tudtam, hogyan fixálják a rózsák szélét, köszi!

vev.* írta...

szép(: egyébként hol lehet anyagot venni? hobbyboltban pl lehet?

Emma írta...

:)hát én az IKEÁ-ban szoktam venni, ott nagyon sokféle van:)

Emma írta...

(de sajnos nem mindig)

Emma írta...

JYSK-ben is van...

Mariann írta...

Az Ikeában már csak fehér van, Jysk-ben pedig többféle. Az ikeás picit vastagabb, erősebb anyag. Nem kell belőle sok, jó kiadós.